Ce sunt merisoarele?

     Merisoarele sunt mici fructe rotunde, tari si rosii care au un gust usor acrisor si care cresc in tufe de statura mica. Intalnite in zonele de munte, cu frunzele mereu verzi, aceste fructe rezista la temperaturi extrem de scazute, chiar si de -40 de grade Celsius. Cu toate ca nu sunt dulci, fructele de merisoare au ajuns rapid la inimile oamenilor care au aflat despre proprietatile nutritive de care se bucura.
     Aceste fructe rosii au un continut impresionant de proteine, vitamine (B1, B2, C), niacina, retinol, minerale precum fosfor, potasiu si calciu, fibre, flavonoide si chiar acizi grasi esentiali precum Omega 3, Omega 6 si Omega 9. Aceste substante din componenta lor si-au demonstrat utilitatea asupra organismului si efectele pozitive ca urmare a unui consum regulat.
     Merisoarele sunt, de asemenea, si o modalitate prin care puteti crea un echilibru dulce-acrisor in deserturile dumneavoastra. Prajiturile cu frisca sunt deobicei cele mai potrivite pentru a le imbina cu merisoarele. Gustul dulce pe care frisca il are, in combinatie cu senzatia de acrisor a merisoarelor sunt o combinatie excelenta.
     Merisoarele pot fi folosite si pentru ceaiuri. In sezonul rece, o ceasca cu ceai este cel mai bun mod prin care sa va incalziti atunci cand temperaturile de afara sunt scazute. Merisoarele dau un gust extrem de aromat ceaiurilor si totodata un miros foarte placut. Alaturi de o lingurinta de miere, poate fi bautura perfecta pentru oricare moment al zilei.

 

Consumul de merisoare poate reduce riscul de cancer

     O data cu evolutia stiintelor medicale, s-au dezvoltat numeroase forme de cancer si noi boli pe care cu greu le putem tine sub control. Este extrem de important, pentru un stil de viata sanatos care sa ne asigure o oarecare longevitate, sa stim ce consumam. Chiar daca se spune ca „din fata sortii nu putem fugi”, trebuie macar sa gasim cateva cai prin care sa ne ferim de unele boli.
     In componenta merisoarelor se regasesc substante care, conform studiilor efectuate, pot reduce riscul de cancer prin inhibarea cresterii si dezvoltarii celulelor canceroase. Sunt considerate de oamenii de stiinta „ antibiotice naturale” datorita efectelor pozitive pe care le au asupra organismului.
     Consumul de merisoare trebuie sa fie unul constant pentru ca toate beneficiile acestor fructe sa poata fi sesizate. Cu siguranta nu veti avea parte de o imbunatatire a stilului de viata pe moment, ci in timp, acestea isi vor face simtita prezenta. Fructele nu sunt similare unor pastile pe care le consumati la nevoie pentru ca organismul are nevoie de substantele din fructe in fiecare zi.
     De asemenea, prevenirea infectiilor intestinale, renale sau gastrice poate fi prevenita prin intermediul merisoarelor. Efectele pe care bacteriile care ajung in corpul nostru le au sunt infectiile. Prevenirea acestora este un aspect de care se ocupa compusii chimici din interiorul merisoarelor.
 
 

Derivate din merisoare

     Pe langa faptul ca din fructele uscate se poate face ceai, merisoarele pot fi servite in mai multe moduri. Sosurile, dulceturile sau sucurile sunt doar cateva dintre alternativele pe care merisoarele le ofera pentru a fi consumate. Atunci cand alegeti una dintre aceste derivate, este indicat sa aveti in vedere pastrarea intr-o proportie cat mai mare a proprietatilor produsului.

Merisoarele uscate
     Consumul de fructe uscate este recomandat de specialisti in speical persoanelor care sufera de diabet si celor anemice. Merisoarele uscate regleaza cantitatea de zahar din sange si astfel reduce riscurile de complicatii sau stari de rau in cazul persoanelor bolnave de diabet. De asemenea, cresc si nivelul de energie din organism, ceea ce ofera un plus energetic persoanelor care au stari de anemie des sau care se simt slabite.

Fructele proaspete
     Cresterea si intarirea sistemului imunitar este o caracteristica intalnita pentru consumul de merisoare proaspete. Pe langa acest lucru, continutul crescut de polifenoli ajuta la functionarea normala a sistemului cardiovascular si tin la distanta afectiunile respiratorii. Sunt si extrem de gustoase pentru cei care sunt adepti ai senzatiei de acrisor.

Dulceata de merisoare
     Chiar daca veti avea nevoie de o cantitate mai mare de fructe, gustul va face sa merite. In consumul de dulceata trebuie sa aveti in vedere ca in cadrul procesului, a fost adaugata o cantitate semnificativa de zahar. Puteti opta pentru a consuma dulceata la micul dejun sau ca si o gustare dulce intre mese, dar evitati sa exagerati.

 

Beneficii ale merisoarelor pentru organism

     Pe langa avantajele mentionate anterior, un consum regulat de fructe poate aduce mult mai multe beneficii organismului. In completarea celor mentionate anterior, vom prezenta alte 3 beneficii:
   1.      Scad riscul de infectare cu bacteria Helicobacter. Desi imediat dupa contactarea bacteriei, corpul nu arata semne prea multe, o data cu trecerea timpului se poate ajunge chiar si la ulcerul la stomac. Extrem de periculoasa, cu consecinte negative semnificative, bacteria poate fi tratata sau prevenita prin intermediul unui consum regulat de suc de merisoare.
   2.      Lupta cu radicalii liberi. Fructele sunt o sursa bogata de antioxidanti care contribuie intr-un procent important la procesele de regenerare a mucoaselor. O regenerare constanta si corecta previne  efectul nociv al radicalilor liberi asupra organismului.
   3.      Previn infectiile de tract urinar. Bacteriile pot ajunge in tractul urinar prin mai multe metode, indiferent de strictetea igienei personale. Infectiile la nivelul tractului urinar sunt dureroase si creaza nenumarate neplaceri, astfel ca, tratarea lor este iminent necesara in cel mai scurt timp cu putinta.               Extractul de merisoare este o modalitate recomandata de specialisti pentru stabilirea unui pH normal, pe de o parte, si vindecarea leziunilor mucoase, pe de alta parte. De asemenea, acest extract este potrivit si pentru preventie nu doar pentru tratare.
     Printre metodele preferate de consum si, totodata, recomandate de specialisti sunt fructele proaspete. Proprietatile impresionante mentionate anterior se datoreaza unui consum constant de fructe in starea lor naturala. Desigur ca daca doriti sa diversificati alimentatia zilnica, puteti opta si pentru alte fructe din aceeasi familie cu merisoarele, precum este cazul afinelor.
     Dintr-o suta de grame de merisoare proaspete care nu au trecut prin niciun proces de indulcire sau modificare, nutrientii principali care se regasesc sunt: 0.4 grame de proteina, 4.6 grame de fibre, 46 de calorii si 12.2 grame de carbohidrati.
 
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!