Caju - de ce trebuie sa consumam aceste nuci?

Nucile caju au devenit tot mai populare si consumate in ultima perioada, atat datorita proprietatilor nutritive, cat si a gustul placut pe care il au. Au fost cultivate cu preponderenta in Africa, inca de acum cateva sute de ani, respectiv incepand cu secolul al XVI-lea. Cu toate acestea, caju sunt originare din Portugalia. Foarte curand s-au raspandit in intreaga lume, devenind un produs pe care il puteti gasi in aproape orice supermarket.

Caju-ul creste in afara fructului, are o culoare galbuie si o forma usor curbata care poate fi asemanata cu o boaba de fasole. Motivele pentru care sunt atat de cautate sunt mai mult decat evidente. Placerea de a le servi sau de a le pune pe masa invitatilor, alaturi de alte produse similare, precum alunele, fisticul, migdalele sau nucile si, bineinteles, beneficiile pe care le au asupra sanatatii.

Specialistii recomanda consumul zilnic al nucilor caju pentru cresterea imunitatii, ele fiind o sursa extrem de bogata in proteine, vitamine, grasimi sanatoase si minerale. Chiar daca va poate duce gandul la utilitate intr-un regim alimentar sau o dieta, nucile caju sunt extrem de benefice in alimentatia zilnica a oricarei persoane. Sunt recomandate si persoanelor care nu sufera de probleme de sanatate sau anumite afectiuni. Nu sunt destinate expres consumului pentru o anumita categorie de persoane, ele fiind recomandate pentru o categorie larga de persoane.

Din punct de vedere al proprietatilor nutritive, spre exemplu, 28 g de nuci caju crude si fara adaos de sare, vor furniza organismului aproximativ 5 grame de proteina, 9 grame de carbohidrati, 1 gram de fibre si 157 de calorii. O portie de caju pe zi isi poate aduce aportul catre organismul dumneavoastra cu aproximativ 20% din doza recomandata de magneziu, 10% seleniu, 8% vitamina K, 67% de cupru si 7% de vitamina B6. Pe langa proprietatile nutritive, gustul este extrem de placut, ceea ce le ridica in topul preferintelor pentru servire.

Beneficii ale consumului de caju

Imbunatatirea starii generale de sanatate a facut obiectul studiului pentru multi cercetatori si in ceea ce priveste consumul zilnic de caju. Astfel, s-au tras cateva concluzii privind beneficiile asociate nucilor caju in raport cu sanatatea organismului.

Iata doar cateva dintre cele mai importante beneficii ale acestor nuci:

  • Reduce tensiunea arteriala. Una dintre cercetarile realizate asupra beneficiilor pe care nucile caju il au asupra orgnismului a relevat faptul ca prin intermediul grasimilor nesaturate regasite in acestea se poate mentine in valori normale tensiunea arteriala. Organismul are nevoie pentru o functionare corecta de colesterolul „bun” din sange (HDL) si, pe cat posibil, trebuie evitata cresterea indicelui colesterolului „rau”. Totusi, o valoare cate mai buna a HDL poate alimenta cresterea glicemiei sau a greutatii corpole, daca alimentarea acestuia nu se face cu produse sanatoase. In urma studiului, cercetatorii au pus accentul pe aminoacidul L-arginina ca fiind factorul cel mai important din componenta nucilor care ajuta la reducerea tensiunii arteriale.

 

  • Scade semnificativ riscul de osteoporoza. Sistemul osos are nevoie de stimuli pe tot parcursul vietii pentru a-si pastra functiile in forma buna o data cu trecerea anilor. Nivelul de cupru din organism este un indice decisiv in mentinerea sanatoasa a sistemului osos si in evitarea durerilor de oase intalnite o data cu depasirea varstei de adult. Desigur ca un deficit de cupru accentuat poate face ca sistemul osos sa transmita semnale ca este afectat inca din perioada de adult. Asa cum am mentionat anterior nucile caju au in componenta lor si cupru. Un consum regulat va poate feri intr-o anumita masura de probleme de acest fel.

 

  • Previne diabetul sau ajuta la controlul acestuia. Un alt studiu demarat in Canada a demonstrat ca pentru a imbunatati valorile glicolizei din organism si pentru a creste nivelul de absorbtie al glucozei, consumul nucilor caju pe o perioada indelungata este un factor pe care trebuie sa il luati in calcul. Daca suferiti de diabet de tip 2, ar fi bine sa consultati medicul privind schema alimentara pe care trebuie sa o urmati. Specialistii indeamna ca in cazul acestei afectiuni sa nu depasiti mai mult de 5-6 nuci caju pe zi.
     

Nucile caju pot fi adaugate intr-o dieta sanatoasa

In aceeasi baza a studiilor efectuate de-a lungul timpului, s-a demonstrat faptul ca nucile caju pot fi introduce cu succes intr-o dieta care are ca scop pierderea in greutate. Daca va decideti sa luati o astfel de initiativa, consumul oricarui aliment trebuie sa fie moderat si sa nu exagerati cu absolut niciun produs oricat de multe valori nutritive ar avea.

Cercetarile efectuate in Spania si America au fost realizate pe o perioada lunga, respectiv 8 ani, in care a fost examinat un esantion imens – 51.188 de femei. Caju-ul, extrem de bogat in grasimi sanatoase si substante nutritive, precum vitaminele si mineralele, va reduce pofta de mancare si poate fi o gustare foarte buna de luat intre mese. De asemenea, veti avea senzatia de satietate pe o perioada mult mai lunga de timp decat in cazul alimentelor in compozitia carora se afla si coloranti sau aditivi alimentari.

Alegeti impreuna cu nutritionistul dumneavoastra planul alimentar care vi se potriveste, in functie de zonele cu surplus de grasime de care doriti sa scapati si solicitati parerea in ceea ce priveste introducerea nucilor caju. Cu siguranta veti avea parte de un raspuns favorabil, in cazul in care acestea nu se aflau deja in schema, tinand cont de beneficiile demonstrate de-a lungul timpului. Chiar daca ele au un gust bun si vor deveni o gustare foarte placuta pentru dumneavoastra, respectati valoarea care v-a fost recomandata pentru a avea in final rezultatele dorite.

In dieta dumneavoastra puteti opta si pentru alte produse din aceeasi sfera. Puteti diversifica si completa meniul de gustari dintre mese cu migdale, alune sau fistic. Incercati pentru fiecare variantele care nu sunt prajite si care nu au sare, chiar daca nu sunt la fel de gustoase va veti bucura mai curand de rezultate sesizabile in centimetri si kilograme pierdute. De asemenea, in supermarket-uri veti gasi si mix-uri de astfel de nuci, dar va trebui sa urmariti exact ingredientele si valorile nutritionale pentru fiecare in parte.

Un par sanatos cu nuci caju

Un alt aspect extrem de important al nucilor caju este cel de mentinere a sanatatii parului. Aceasta sectiune este un punct maxim de interes in special pentru doamne si domnisoare. Placa, feonul, ondulatorul, vopseaua si razele soarelui ofera in aspect inestetic parului – nu mai reusiti sa il aranjati, este ars si despicat la varfuri, iar cresterea si regenerarea parca sunt procese care se deruleaza cu incetinitorul.

De cele mai multe ori, sunteti tentati sa actionam pentru a remedia problemele referitoare la podoaba capilara din exterior. Ati incercat sa investiti in uleiuri si seruri care promiteau efecte fermacatoare, balsamuri si sampoane care aproape asigurau ca imediat dupa spalare veti avea un par mult mai bogat si sanatos, insa in final, diferentele erau insesizabile. In realitate, aspectul parului, al pielii, al unghiilor sunt tratabile din interior. Organismul nu primeste suficient din ceea ce are nevoie pentru a transpune la exterior ceea ce are el mai frumos.

Elastina si colagenul sunt elemente primordiale de care trebuie sa va preocupati atunci cand va doriti o piele mai ferma, mai fina si un par precum al vedetelor din reviste. Magneziu, cupru, seleniu si cupru prezente in nucile caju stimuleaza productia acestor substante atat de necesare organismului pentru par si piele. O data ce oferiti corpului substantele necesare pentru elastina si colagen se va modifica si aspectul pielii: fina, intinsa, ferma, precum si al parului: textura matasoasa, fir gros si culoare revitalizata.

Modalitate de servire si contraindicatii de consum

Achizitionarea unei pungi cu nuci caju poate fi facuta dintr-un supermarket, hipermarket, magazine cu o gama larga de aprovizionare sau magazinele online. Ele sunt intalnite cel mai des in pungi pe care veti gasit toate detaliile privind valorile nutritionale pe care le au.

Pe langa servirea propriu-zisa, nucile pot fi introduse cu succes si in retete culinare extrem de gustoase sau va pot ajuta la prepararea laptelui de caju sau a untului. Retele pentru cele din urma sunt simple, nu necesita foarte mult timp si nici foarte multe ingrediente (256 grame de nuci, 250 ml apa si o bucata de muselina in cazul lapteul de caju si o lingura de ulei de cocos in cazul untului). De asemenea, puteti opta pentru varianta in care le consumati intr-o salata sau in iaurt alaturi de fulgi de ovaz, fructe confiate si sirop de artar.

Au fost prezentate mai multe beneficii ale nucilor caju pe care le au pentru organism, insa este de mentionat ca nu este un produs care sa se adreseze tuturor persoanelor. In momentul in care va decideti sa introduceti in rutina alimentara aceste nuci, va trebui sa luat in calcul ca au acelasi potential alergenic precum al celorlalte nuci care fac parte din categoria „nuci de copac”. Daca ati avut cel putin o experienta neplacuta in urma consumului de alune, migdale sau nuci trebuie sa acceptati faptul ca exista o probabilitate destul de mare sa existe un fond alergic si pentru caju. Depistarea exacta a alergiilor si a alimentelor care ne fac sa avem reactii alergice se poate face printr-un test special; in urma lui, veti sti cu exactitate care sunt alimentele de care trebuie sa va feriti.
 

close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!